Bulaşık makinesi her işe yarar. Servis elemanları Türkiye'nin dört bir
yanından gelen "Bulaşık makinem tabakları, bardakları çiziyor ya da şu
boşaltmıyor" şikayetlerini incelemek için gittikleri evlerde müşterilerin
ıspanak, lahana gibi yıkanması zor sebzeleri bulaşık makinesinde
yıkadıklarını, hatta salça yapmak için domatesleri bulaşık makinesinde
yumuşatanlar olduğunu görünce şoke olmuşlar. Sebzelerdeki kumun, su çıkış
borularını tıkadığı ya da makinenin içinde kalarak bulaşıkları çizdiği,
bunun da arızaya yol açtığı ortaya çıkmış.
- Mersin'de son model bir ütü alan tüketici, elektrikler kesilip işi yarım
kalınca elektriksiz ütü yapmanın yöntemini keşfetmiş! Ütüyü ocakta ısıtarak
işine devam etmek isteyen ev hanımı, ütünün gövdesinin yanması üzerine
bayisine başvurarak, ütünün değiştirilmesini istemiş.
- Şanlıurfa'da bir müşteri, satın aldığı mikrodalga fırında yumurta
kaynatmayı denemiş. Deneme basınç nedeniyle yumurtanın patlamasıyla sona
ermiş. Mikrodalga fırının infilak etmemesi şans olarak değerlendirilirken
müşteri, "Yumurta bile kaynatamıyor. Bu fırını ne yapayım? Paramı geri
verin" diyerek bayisine fırını iade etmeye kalkmış.
- Mersin'de fırının içinde elbisesinin yandığını söyleyen bir müşteri teknik
servisi çağırmış. Elbisenin yanarak fırının içine yapışmasından muzdarip
tüketiciye, fırınında sadece yemek pişirmesi önerilmiş. Fırının içinde
çamaşır kurutma vakalarına sıklıkla rastlayan servis elemanları ayrıca çok
sayıda beyaz eşya sahibinin fırınlarının içini mutfak dolabı olarak da
kullandığına tanık olmuş. İçinde unutulan şeker, elbezi, mutfak önlüğü gibi
malzemelerin yanması sonucu fırınların kullanılamaz hale geldiği
belirlenmiş.
- Diyarbakır'da ise buzdolabının içini aydınlatan ışığı yetersiz bulan bir
vatandaş, içine birkaç mum yerleştirerek kendince sorunu çözmüş. Ancak mum
buzdolabının tavan kısmını yakınca üründen şikayetçi olmayı ihmal etmedi.
- İstanbul'daki bir müşteri de kettle'ının (su kaynatıcı) eridiği
şikayetiyle servise başvurmuş. Kettle'ın elektrik ile çalıştığını bilmeyen
müşterinin ocağın üzerine su ısıtıcısını koyarak suyu ısıtmaya çalıştığı
anlaşılmış. Ocaktaki ateşin erittiği kettle'in yenisi ile değiştirilmesinde
müşteri çok ısrarcı olmuş. İstanbul'daki başka bir müşteri de elektrikli
karıştırıcıyı tencerenin içinden çıkarmadan yemek pişirmiş. Alet eriyince de
şikayetçi oldu.
- Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki tüketici toplantısında bir kişi,
buzdolaplarının sebzeliklerinin daha büyük olması gerektiğini söylemiş. Bu
talebinin nedeni sorulduğunda, "Yaz ayları çok sıcak geçiyor.
Ayakkabılarımızı içine koyup soğutuyoruz. Sebzelikler büyük olursa daha çok
ayakkabı soğutabiliriz" cevabını verdi.
- Elazığ'ın Maden İlçesi'nde mağarada oturan bir vatandaş, aşırı sıcaklardan
bunalarak klima almış. Mağarada elektrik bulunmaması sebebiyle dışardan
kaçak elektrik çekmiş. Yetersiz olan elektrik klimanın performansını bozunca
tüketici, klimanın randımanı düşük diye şikayette bulunmuş.
- Bir bilgisayar firmasına müşteriden gelen şikayet: 'İlk disketi sürdüm,
ikincisini sürerken çok zorlandım üçüncüsü asla içeri girmiyor.'
- Yeni aldığı bilgisayarın çalışmadığını ileri sürerek firmaya başvuran
kadın sürekli, 'Ayak pedalına basıyorum basıyorum makineden hiç ses
gelmiyor' demiş. Ayak pedalı'nın fare olduğu ortaya çıkmış.
- Bir bilgisayar firmasının müşterisi dokümanı yazıcıya aktaramadığından
şikayet etmiş. 'Bilgisayar yazıcıyı görüyor mu' sorusuna karşılık 'Ekranı
yazıcıya doğru çevirdim ama hala görmüyor' cevabını vermiş.
- Firmayı arayan bir müşteri, bilgisayarının faks çekememesinden şikayet
etmiş. 40 dakikalık telefon görüşmesi sonucunda adamın kağıdı monitöre
dayayıp 'Gönder' tuşuna bastığı ortaya çıkmış.