ForumArsiviz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ForumArsiviz


Hoşgeldin ..::Misafir::..



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
baby_devil
Site Admini

Site Admini
baby_devil


Kadın Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 4988
Yaş Yaş : 38

Nerden Nerden : İstanbul
Lakap Lakap : Şeytan
Ruh Hali Ruh Hali : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Nerdey10
Burç Burç : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ 4170a
İfade İfade : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Affraid
Aktiflik Aktiflik : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1112
Tecrübe Tecrübe : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1113
Paylaşım Paylaşım : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1114
Uyarı Uyarı :
BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Left_bar_bleue0 / 1000 / 100BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Right_bar_bleue

Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 08/02/08

BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Empty
MesajKonu: BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ   BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Icon_minitime12/15/2008, 00:08

BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ


Eğer çocuk zekadan yana bir sıkıntısı olmadığı halde okulda başarı elde edemiyorsa mutlaka bir doktora muayene ettirilmesi gerekmektedir. İhtimaldir ki bu başarısızlık çocuğun vucut yapısındaki bir aksaklıktan meydana gelmektedir.

Gözler
Gözleri bozuk olan bir çocuk derslerine gereği gibi çalışamaz. Göz bozulması birden bire meydana gelmediğinden dolayı çocukta gözlerinin bozuk olduğunun farkına varmamasıda gayet doğaldır. Onun bu arızasını gerekli tedavi veya gözlükle ortadan kaldırmak mümkündür.

Kulaklar
Çocuğun kulaklarında bir arıza olabilir. Böylece öğretmenin anlattıklarını duymuyordur. Soruları iyi işitmediği ve anlamadığı için cevap veremez. Kulağı arızalı bir çocuğun tereddütleri vardır. O, bir sözü tam anladığına kani değildir. Bildiği sorulara bile tereddütlerinden dolayı cevap veremez. Yanlış cevap verme korkusu onu susmaya mecbur eder.

Bünye
Bünyesi zayıf olan çocukta zihin çalışmalarına yeteri kadar tahammül edemez. Sıkılır, ders çalışmaktan soğur. Böyle çocuğun fazla enerji sarf etmeye vucudu müsait değildir. Zihin yorgunluğu aynı zamanda bedeni yorgunluğu doğurduğundan bu çocuklar çalışmaya tahammül edemezler.

Çocuğun bünyesinde ve zeka yapısında her hangi bir aksaklık ve eksiklik olmadığı halde başarı göstermemesi de mümkündür.

Uyku
Mesela ailenin günlük yaşantısı çocuğun ihtiyacı olduğu nispette uyku uyumasına engel oluyorsa bu çocuğun derslerinde başarılı olması beklenemez. Evde çocuğun uykusuna mani olacak her türlü davranıştan kaçınmalıdır.

Beslenme
Uyku kadar önemli olan bir başka mesele de çocuğun beslenme işidir. Beslenmede çağımızda bir bilim dalı haline gelmiştir. Burada sadece çocuğun iyi gıda almasına özen gösterilmesi konusu üzerinde durmak istiyoruz : Çocuğa istemediği halde rüşvetle yemek yedirmek yanlıştır. O istediği yemeği istediği kadar yemekte serbest bırakılmalıdır. Ana babaya düşen diğer önemli bir işte çocuğun zamanında yemek yemesini temin etmektir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.forumarsiv.biz
baby_devil
Site Admini

Site Admini
baby_devil


Kadın Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 4988
Yaş Yaş : 38

Nerden Nerden : İstanbul
Lakap Lakap : Şeytan
Ruh Hali Ruh Hali : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Nerdey10
Burç Burç : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ 4170a
İfade İfade : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Affraid
Aktiflik Aktiflik : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1112
Tecrübe Tecrübe : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1113
Paylaşım Paylaşım : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1114
Uyarı Uyarı :
BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Left_bar_bleue0 / 1000 / 100BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Right_bar_bleue

Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 08/02/08

BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Empty
MesajKonu: Geri: BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ   BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Icon_minitime12/15/2008, 00:09

EĞİTİMDE KARŞILAŞILAN YANLIŞLIKLAR

Her ana babanın istediği şüphesiz çocuğuna iyi bir gelecek sağlamaktır. Onun geleceğinin mutlu olması için katlanamayacığımız göze alamayacağımız zorluk yoktur. Bir anlamda çocuklarımız yaşamamızın amacını teşkil ederler. Ancak çocuğumuzun iyi yetişmesi ve iyi istikbale ulaşması için bu duygu ve düşünce, katlanılan fedakarlıklar yeterli değildir.

Çocuğu iyi yetişmesini sağlamanın, onu mutlu yarınlara hazırlamanın, başarılı çalışkan ve iyi bir vatandaş olmasını temin etmenin ilk ve en esaslı şartı hiç şüphesiz ki iyi bir ana baba olmalıdır.

Nasıl ki her sanatkar şekil verdiği ham maddeyi bütün özellikleri ile tanımak zorunda ise çocuk eğitimiyle meşgul olan her görevli de aynı şekilde onların hammedesi durumundaki çocuğu tanımak zorundadır. İyi anne baba ancak çocuğu tanımak, sevmek ve anlamakla mümkündür. Çocuğunu gerçekten sevmeli, onun karşısında sabırlı olmalı, onu anlayışla eğitmeli ona hayatını her anlamda düzen içinde yürütmesini öğretebilmeli, hayattaki çeşitli problemlere göğüs germesini öğretebilmeli ve de ona iyi bir örnek olabilmeli.

Yukarıda sayılan sebepler mevcut olmadığı ve çocukların ve her şeyleri sağlandığı halde çocuk hala tembel ve problemli ise bunun sebeplerini ana babalar kendi davranışlarında bunu aramalıdır.

Beden ve zihin yapısı sağlam ve sıhhatli olan çocuklardaki başarısızlık sebebi ana babanın tutumundan ve aile fertleriyle olan ilişkilerinden ileri gelmektedir. Evinde rahat olmayan ana baba ve kardeşleriyle anlaşamayan iyi geçinemeyen çocuk okul hayatına da uyum sağlayamaz, derslerine gerektiği gibi çalışamaz. Arkadaşları ve öğretmenleri ile iyi ilişkiler kuramaz.

Ana baba, öğretmen ve nihayet arkadaşları ile iyi ilişkiler kuramayan bir çocuğun okuldan soğuyacağı ve dolayısı ile derslerine çalışmayacağı doğaldır. Çocuğun sevgi ve şevkate olan ihtiyacı ve doyumu yaşamasına büyük rol oynayan diğer maddi ihtiyaçları kadar önemlidir. Ana ve babasının sevgi, şevkatine doyan bir çocuk kendisini güven içinde hissedecektir. Bu duygu çocuğun fikri enerjisini bir noktada toplamasını sağlayacaktır. Bu suretle okul hayatında başarılı olacaktır.

Ailede ana babanın önemle üzerinde duracağı ve dikkat edeceği diğer bir hususta çocuklar arasında ayrım yapmamak sevgi şevkat ve ilgilerini eşit olarak dağıtmaktır. Kardeşler arasından birinin diğerinden daha az sevildiğine şüphe duyulması onun ruhi ve fikri hayatında karışıklıklar meydana getirecek bu suretle okuldaki başarısıda olumsuz yönde etkilenecektir.

Ana baba tarafından kardeşler arasında mukayese yapılması ne kadar yanlışsa başarılı olan tanıdık diğer çocukları örnek göstererek kendi çocuğunun da öyle olmasını istemek o kadar hatalıdır.

Bu yanlışlık maalesef okullarda bazı öğretmenler tarafından da yapılagelmektedir. Başarısız olan bir çocuk, çalışkan ve başarılı olan diğer çocuklarla mukayese edilmektedir. Başarılı öğrencilere zeki çocuk demek yerine talihli çocuk demek daha isabetli olur. Başarısız çocuk içinde gerizekalı yerine talihsiz demek daha doğrudur. Nitekim başarılı çocıukların hepsi zeka bakımından üstün değildirler. Sadece zekalarından gerektiği gibi faydalanma imkanı bulabilmişlerdir.

Öğrenci başarısına olumsuz yönde etki eden diğer bir faktörde ailede tahsile gereken önemin verilmemesidir. Bazı aileler hayatta başarıyı fazla kazanç sağlama şeklinde kabul ederler. Okumuş tahsil yapmış bir devlet memuru olmuş bir kimsenin aldığı parayı az bulur, maddi yetersizliklerini tahsilin aleyhine dile getirirler. Ana babanın bu kanaatleri ve tutumu çocukların tahsil yapmaya karşı tavrını etkiler. Bu suretle çocuk ders çalışmayı, okulda başarı elde etmeyi gereksiz görür.

Aile tahsil aleyhine tavır takınmaktan kaçınmalıdır. Aksine olarak tahsil görmüş insanın sosyal hayattaki seçkin yerini göstermeli ve teşkil etmelidir.

Yine başka bir sebepte çocuğun yanında öğretmeni hakkında kötüleyici öğretmen aleyhinde sözler sarfedilmemelidir. Çünkü çocuğun gözünde öğretmen örnek kişi her şeyi bilir gözüyle görmektedir. Ana baba öğretmeni kötüleyici bir tutum içine girerek çocuktaki bu duygu ve düşünceyi yıkıcı tutum yine çocuğu başarısızlığa itecektir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.forumarsiv.biz
baby_devil
Site Admini

Site Admini
baby_devil


Kadın Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 4988
Yaş Yaş : 38

Nerden Nerden : İstanbul
Lakap Lakap : Şeytan
Ruh Hali Ruh Hali : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Nerdey10
Burç Burç : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ 4170a
İfade İfade : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Affraid
Aktiflik Aktiflik : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1112
Tecrübe Tecrübe : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1113
Paylaşım Paylaşım : BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Rank1114
Uyarı Uyarı :
BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Left_bar_bleue0 / 1000 / 100BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Right_bar_bleue

Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 08/02/08

BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Empty
MesajKonu: Geri: BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ   BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ Icon_minitime12/15/2008, 00:09

MESLEK SEÇİMLERİ İÇİN ŞİMDİDEN YAPILMASI GEREKENLER



Ben Neler Yapabilirim?

Bir kimsenin kendisine uygun mesleği seçebilmesi için önce kişisel özellikler ve mesleklerin özellikleri konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olması gereklidir.
"Ben neler yapabilirim ve ben edineceğim meslekten neler bekliyorum ? " mesleklerin özellikleri ise "ilgilendiğim meslekler ne gibi özellikler gerektirmektedir ve ne gibi olanaklar sağlamaktadır.?" sorularına verilecek cevaplara açıklık kazanacaktır.
"Ben neler yapabilirim" sorusuna cevap verebilmesi için kişinin yeteneklerini tanıması gereklidir. İnsanların çok çeşitli işleri değişik düzeylerde yapabildikleri bir eğitim programından yararlanmada bireyler arasında farklar olduğu bilinen bir gerçektir. Yetenek bir eğitim programından bireyin ne derece başarılı olacağının ipuçlarını veren bilgi ve beceriler bütünü olup, kalıtımla getirilen öğrenme gücünün çevre desteği ve deneyimle geliştirilmiş kısmını ifade eder.

Meslek seçiminde dikkate alınması gereken yetenekler tanımlanmıştır. Bunlardan bazıları :

Soyut Düşünebilme : Bu sözcük, sayı veya şekillerle ifade edilen soyut kavramları öğrenebilme ve bunları kullanarak akıl yürütme gücü olarak tanımlanabilir. Bu yetenek üniversite giriş sınavlarında sözel ve sayısal yetenek olarak ölçülür. Bu yeteneğe sahip kişilerin fizik, biyoloji ve sosyoloji gibi mesleklerde başarılı oldukları görülür.

Akılcı Bir Dille Yazabilme : Sözcükleri ustalıkla kullanabilme, zengin bir kelime dağarcığına ve çağrışım gücüne sahip olma şeklinde tanımlayabileceğimiz bu yetenek, dil-edebiyat programlarında başarı için gerekli olan ve yazarlarda gözlenen özel bir yetenektir. Bu yeteneği, sözcüklerle ifade edilen kavramları kullanarak akıl yürütebilme yeteneği ile karıştırmamak gereklidir.

Başkalarını Anlayabilme : İletişim sırasında karşıdaki insanın ne düşündüğünü, neler hissettiğini anlayabilme gücü olarak tanımlanan bu yetenek "eş duyum" (empati) olarak adlandırılmaktadır. Psikolojik yardım hizmetlerinde çalışan psikologların, psikolojik danışmanların, öğretmenlerin, hekim ve hemşirelerin yöneticilerin bu yeteneğe sahip olmaları mesleklerinde başarılı olmalarını sağlayabilir.

Şekil İletişimini Görebilme : Şekilleri ayrıntıları ile algılayabilme, şekiller arasındaki benzerlikleri ve farkları görebilme gücünü yansıtan bu yetenek, teknik alanlarda ve plastik sanatlar alanında başarı için gereklidir.

Uzay İlişkilerini Görebilme : Bu yetenek cisimleri üç boyutlu görebilme, bir şeklin düzlem üzerinde veya bir cismin uzayda hareketini göz önünde canlandırabilme (Mesela bir evin planına bakarak yapılmış hali) gücünü ifade eder. Tahmin edileceği gibi bu yetenek mimarlıkta, plastik sanatlarda, marangozluk ve terzilikte ve benzeri mesleklerde başarı için gereklidir.

Mekanik Yetenek : Uzay ilişkilerini görebilme, şekil ilişkileri yetenekleri ile ilişkili olan bu yetenek, bir makinanın işyerindeki ilkeyi kavrayabilme, makinanın parçaları arasındaki ilişkiyi görebilme, makina desenleri çizebilme veya makinayı geliştirici fikirler üretebilme gücünü ifade eder. Makina tamiri ve yapımı alanında çalışanlarda bu yeteneğin çok güçlü olması gerekir.

El - Parmak Becerisi : Elleri ve parmakları ustalıkla kullanabilme de bir özel bir yetenek olup kuyumculuk cerrahlık gibi küçük objelerle uğraşmayı gerektiren mesleklerde çalışanların bu yeteneklerin gelişmiş olması meslek başarısı için çok önemlidir.

Göz - El İş Birliği : Düz bir çizgi çizebilme, bir hedefi uzaktan vurabilme gibi becerilerde ifadesini bulan ve yetenek, el - parmak becerisi gibi mimarlıkta, sanatta, kaynakçılıkta, marangozlukta ve cerrahi alanında başarı sağlanması için gerekli bir yetenektir.

Kas Koordinasyonu : Güçlü kaslara sahip olmak ve bunları eş güdümle kullanabilmek de bir yetenektir. Bu yetenek tahmin edileceği gibi sporla uğraşan kimselerde çok gelişmiştir. Spor meslekleri yanında ritmik dans, bale gibi sanat dalları bu yeteneği gerektiren alanlardır.

Renk Algısı : Bu yetenek renkleri ve aralarındaki ince farkları algılayabilme gücünü ifade eder. İç mimarlık dekarasyon gibi sanat dallarında, gıda üretimi gibi mesleklerde çalışanların renk körü olmamaları, renkleri iyi algılamaları gerekmektedir.

Yapıcılık : Alışılmış olanın dışına çıkabilme, yeni ve değişik fikirler yöntemler ortaya koyabilme gücü olan yapıcılık her türlü çalışma alanında kendini gösterebilirse de bilim ve sanat çalışmalarında, teknik alanlarda, işletmecilikte kişi yapıcı gücünü daha fazla ortaya fırsatı bulabilir.

Yukarıda tanımlananlardan başka müzik resim gibi,çok erken yaşlarda kendini gösteren sanat yetenekleri herkesçe bilinen ve belli çalışma alanları ile ilgili olan yeteneklerdir. Okullardaki çeşitli dersler ve ders dışında yapılan etkinlikler bu yeteneklerin kullanıldığı ve geliştirildiği çalışma alanlarıdır. Yeteneklerini tanımak isteyen bir kimse, okulda çeşitli konuları öğrenmeye çalışırken yaşadıkları üzerinde düşünebilir; hangi konuları daha çabuk ve kolay, hangilerini zorlukla öğrendiğine bakarak, yetenekleri hakkında bir fikir edinebilir. Bir kimse geçmiş başarılarını tarafsız bir tutumla değerlendirebildiği ölçüde yetenekleri hakkında doğru bir karar verir.


Bir Kişinin Şahsiyetini Belirleyen Nedir?
Her şey. Bir bireyin şahsiyeti, hoş veya sempatik, arkadaşca ve kötü huylu veya hoş olmayan veya şüpheci veya hemen savunmaya geçer gibi (çok sık olarak yapmaya alıştığımız şekilde) sınıflandırılamaz. Bir bireyin şahsiyeti bu bireyin bugun toplam olarak ne olduğudur. Giyimi yiyecek tercihi, zevk aldığı ve kaçındığı konuşmalar, jest ve mimikleri, düşünceleri meseleleri ele alış tarzı. Her bireyin şahsiyeti bir başkasından tamamen farklıdır. Şahsiyet ; kalıtım, yetiştirilme, öğrenim veya öğrenimsizlik, çevre, iş ve eğlence deneyimleri, anne-babanın tesiri, din gibi etrafımızdaki tüm sosyal etkenlerin bir eseridir. Tüm bu etkilenmelerden insanlar hayatta karşılaştıkları ile (işle birlikte yaşama ile, yaşayışla, başarı ve başarısızlıkla) başa çıkabileceği bir şekilde şahsiyetini şekillendirmeyi öğrenir. Sonuç olarak şahsiyet, her bireyin hayatla kendisine has mücadele yolunun toplam ifadesidir.

İnsanlar Niçin Çalışır?
İki nedenden dolayı ; birincisi, getirdiği para ve paranın satın aldığı gereksinimler ve zevkler için; ikincisi, diğer insanlarla beraber olmak veya kişisel başarma duygusu gibi çalışmanın getirdiği tatmin.
Çalışanların çoğu için hangi karşılık daha önemlidir, para mı yoksa iş tatmini mi ?
Bu kişiye bağlıdır. Şüphesiz çoğumuz her ikisi için çalışıyoruz. Ancak kişisel yaşantımız için yeteri kadar çok bir gelir olmadığı sürece, iş tatmini arka planda kalır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.forumarsiv.biz
 
BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ForumArsiviz :: Forumarşiv Eğitim Öğretim Kişisel Gelişim :: Kişisel Gelişim-
Buraya geçin: