baby_devil Site Admini
Mesaj Sayısı : 4988 Yaş : 38
Nerden : İstanbul Lakap : Şeytan Ruh Hali : Burç : İfade : Aktiflik : Tecrübe : Paylaşım : Uyarı : Kayıt tarihi : 08/02/08
| Konu: Türklerin tatil alışkanlıkları mercek altına alındı, fıkra gibi sonuçlar çıktı. 3/31/2008, 17:18 | |
| Türklerin tatil alışkanlıkları mercek altına alındı, fıkra gibi sonuçlar çıktı. Türkler yurtdışında zeytin yurtiçinde biftek istiyor!
ETS Tur’un 197 bin müşteri arasında yaptığı memnuniyet ölçüm anketinin sonuçlarına göre Türkler yurtdışına tatile gittiğinde sabah kahvaltısında beyazpeynir ve zeytin bulamazsa mutsuz oluyor, yurtiçinde ise masaya kırmızı et gelmezse sinirleniyor. Etstur Kalite Güvence ve Müşteri İlişkileri Müdürü Ayşıl Bahar Arıcı’nın araştırma sonuçlarından derlediği bilgiler, sadece Türklerin tatil alışkanlıklarına ışık tutmakla kalmıyor aynı zamanda tüketim eğilimlerini de gözler önüne seriyor. Arıcı’nın verdiği bilgilere göre, uçağı trafik nedeniyle kaçıran her dört yolcudan biri ‘Daha önce uçak rötar yaptığında ben beklemiştim bu kez de beni beklesinler’ görüşünü savunuyor.
DAMAT HESAP, GELİN İKRAM ARIYOR
Araştırmadan çıkan bir başka sonuca göre balayı çiftlerinde, damatlar hesaplı bir tatil ararken, gelinler odaya yapılacak ikrama bakıyor. Kabin içine alınması mümkün olmayan ebattaki bagajlara sahip her 3 yolcudan 1’i ise bagajının alınması için ‘ısrar’ ediyor. Her şey dâhil konaklamalarda ise erkek tatilciler içkide ‘marka’ arıyor. İlk kez özel sefer uçak ulaşımı (Charter) satın alanların üçte biri ise tüm biletler satılınca, uçağın dolmuşlar gibi hareket edeceğini düşünüyor. Yurtiçi konaklamalarda tüketiciler mönünün kırmızı et ağırlıklı olması talebinde bulunurken, yurtdışı seyahatlerinde uluslararası kahvaltıda, beyazpeynir ve zeytin bulunmamasından mutsuz oluyor.
YATAK ÇİFT KİŞİLİK OLSUN!
Türk müşterilerin, yüzde 70’i deniz-güneş-kum tatilini tercih ediyor. Yüzde 12’si ise yurtdışı tatil yaparken yüzde 10’u kış tatiline, yüzde 6’sı kültür turuna gidiyor. Tatile giden her on kişiden 8’i deniz tarafında oda talep ediyor. Seyahat edenlerin yüzde 72’si evli, yüzde 28’i bekar olurken, tatile çift olarak gidenlerin neredeyse tamamına yakını çift kişilik yatak istiyor. İlk kez bir tesiste konaklayanlar ise çarşaflarının her gün değişmesi isteğinde bulunuyor.
PİLOT ANONSU STRES AZALTIYOR
AraŞtIrmadan çıkan bir başka çarpıcı sonuç ise pilot anonslarıyla ilgili. Araştırmaya katılanlar, yolculuklarında pilotun güzergah ve çevre hakkında bilgi vermesinin streslerini azalttığını kaydederken, uçakla seyahat eden kadınların beşte biri yanlarına erkek oturduğunda itiraz ediyor! Otobüs ulaşımlı tatil satın alanların yüzde 50’si ise ilk sıradaki koltuklarda yolculuk yapmayı tercih ediyor.
GİDİLECEK YERİ KADIN BELİRLİYOR
Tatile çıkan erkekler, kadınlardan daha fazla fiyata duyarlı olurken, çift olarak seyahat edenlerin genelinde, kadınlar gidilecek yer veya tatil seçeneklerini belirliyor, ödemeyi erkekler üstlenerek rezervasyon yaptırıyor. Bebekli aileler oda konforu ve temizlik hizmetlerine, 2-12 yaş çocuğu olan aileler büfe çeşitliliği ve yemek hizmetlerine önem veriyor. Araştırmada ortaya çıkan bir başka çarpıcı sonuç ise bekâr tatilcilerin yüzde 30’unun gittikleri tesisteki müşteri profilinin yaşlı veya çocuk ağırlıklı olması durumunda tesis değişikliği talebinde bulunması. Tatilden memnun kaldığında acentesini arayarak teşekkür edenlerin oranı ise yüzde 6 olarak gerçekleşiyor.
EN ÇOK İTALYA’YA GİDİYORUZ
Türkler yurtdışında en çok yüzde 23 ile İtalya’ya seyahat ediyor. Orta Avrupa’ya gidenlerin oranı yüzde 18, Mısır’ı tercih edenlerin oranı ise yüzde 15 oluyor. Bunu yüzde 14’le İspanya takip ederken, Kıbrıs’a gidenlerin oranı ise sadece yüzde 6’da kalıyor. İtalya’ya ilk kez giden tatilcilerin yarısı, restorasyon yapılması yasak olan tarihi otelleri ‘eski’ bulmakla birlikte, yurtdışı seyahatlerde tur katılımcılarının dörtte biri, rehberlerinin 24 saat yanlarında bulunmasını istiyor.
Araştırma sonuçları, Türklerin yurtiçi tatil denildiğinde ilk tercihinin yüzde 65 ile Antalya olduğunu da ortaya çıkarmış oldu. Antalya’dan sonra en çok tercih edilen destinasyon ise yüzde 15 ile Bodrum. Üçüncü sırada yüzde 5 ile Marmaris yer alırken, Kapadokya dördüncü sırada bulunuyor.
En çok 31-40 yaş geziyor
Seyahat edenlerin yüzde 49’unu 31-40 yaş arası tüketiciler oluşturuyor. Bu oranı yüzde 18’le 26-30 yaş ve yüzde 16’yla 41-50 yaş arası turistler takip ediyor.
Seyahat edenlerin yüzde 68’i yüksekokul ve üzeri eğitime sahip. Kültür turuna katılan her iki kişiden biri, diğer kültür turlarını da satın alıyor | |
|